2010. június 16., szerda

If only science could make it...

Nemsemmi az idei időjárás. Hetekig esik, majd 35fok kánikula, majd utána most megint esik és esik. Éghajlatunk lassan átmegy a trópusi kategóriába.

Hétfőre terveztem az írást, de megszokott módon, nem jött össze.
Hétfőn tartottam attól, hogy egy villámlás miatt elmegy az áram és az írásom is odalesz.
Tegnap egész egyszerűen hulla fáradt voltam, mint ahogy ma is, de ma már írni kell, mert csak gyűlik és elfelejtem...

Szóval, akartam némi kommentárt írni a 7végi sms raid-re, de úgy döntöttem leszarom.
Leszarom, hisz nincs értelme boncolgatni. Megmondtam, hogy befejeztem és békét akarok; és ezek után erre is törekszem, úgyhogy semmi dráma nem érdekel ezentúl, világos?!
Ezt a face-to-face fóbiát el lehet felejteni, mert én soha többet nem akarlak látni és arra mérget vehetsz, hogy nem fogok többet beautókázni hozzád.
Utolsó szó jogán szerettem volna még ennyit hozzáfűzni a dologhoz és ezzel (most már tényleg) végérvényesen lezárom ezt az egész drámát.
Hallani nem akarok erről többet!

Rain destroys everything
Csak tátom a számat, ahogy nézem a híradóban kicsi hazánk random településein mekkora károkat okoz/okozott a sok esőzés.
Nem akarom elhinni. Itt is ugyanannyi eső esett és csak nagyobb tócsák maradtak, tv-ben meg látom, hogy árvíz van, megáradtak a patakok, kiléptek a folyók a medrükből, tetőig áll a víz egyes helyeken.
Hihetetlen, hogy mennyire változatos a domborzat.
Mutatják a helikopteres felvételeket és azt látni, mintha az emberek szándékosan a vízbe építkeztek volna, annyira beborít mindent a víz.
Nem irigylem a póruljártakat. Csak őket ismétlem, mikor azt mondom, hogy egy élet munkája ázott el egyetlen esős héttől...
Felelősöket lehet keresni, meg okokat, de utólag már sokmindent nem lehet tenni.
Amit viszont nem fogadok el, az az a duma, hogy "váratlanul ért minket".
Miért bazzeg, ti nem néztek időjárás jelentést? Napokkal, hetekkel azelőtt ugatták, hogy hahó, kurvanagy esőzés jön, riasztás, stb. Nekem ne mondja senki, hogyha egy héttel előre szólnak, az túl váratlan.
Ugyanaz van, mint télen, mikor jött a nagy hóesés. Előre szóltak, az emberek beleszartak, aztán csak szívtak... tipikus magyar felelőtlen hozzáállás.
Nem mondom, hogy megérdemelték, de a semminél többet ért volna némi előkészület.

Hát, majd csak lesz valahogy.

H1N1 afterwards
Neten olvasom a cikket: "Átverték a világot a H1N1-gyel. Paul Flynn képviselő szerint a pánikkeltéssel tízmilliárd dollárt nyert a gyógyszeripar."
Most mit mondhatnék? Hát azt, hogy végig tudtam bazzeg. Erre ment ki az egész.
Nem is tudom már mikor írtam erről, de ha jól emlékszem volt néhány teóriám az egész H1N1 balhéval kapcsolatban. Mondjuk konkrétan erről nem beszéltem, amit most olvastam, de a sejtelmeim megközelítették a valóságot.

Ami a megbetegedéseket és az elhalálozásokat illeti, teljesen más betegségtől voltak. Kapóra jött a dolog, volt mire fogni. Talán innen jött az ötlet, hogy keltsenek pánikot világ-, vagy legalábbis európaszerte. Az emberek beszartak (már aki)és pengettek az ellenanyagért, ami gyakorlatilag csak egy kis vitaminbomba volt.
A gyógyszeripar megszedte magát a hülyékből, akik egymást taposták el, hogy minél hamarabb beoltassák magukat. Szánalmas... maga az ötlet is, de az mégszánalmasabb, hogy ezt az emberek bekajálták. Így már értem, hogy miért is nem vontak településeket karantén alá.
Olvasom tovább a cikket. Megkérdeztek embereket a vakcinával kapcsolatban. Olyat röhögtem a 2 balekon. Az egyik azzal büszkélkedett, hogy a társaságában egyedül ő nem lett beteg, mert beoltatta magát. A másik okostojás bölcsnek tartotta magát, hogy csak egyszer oltatta be magát(mert ugye több járvány is volt). A 3. illetőnek gyanús volt az egész, így nem kért az oltásból.
Nahmost az a kérdés, hogy mindezt azelőtt vagy azután nyilatkozták, hogy kiderült, hogy kamu az egész? Mert ha azelőtt, akkor minden rendben, az első 2 ember bekajálta, a 3. jól döntött, ha viszont leleplezés után nyilatkoztak, akkor a 3. csak süketelt, az első 2 meg méghülyébbnek nézhető ebben az esetben.
Summa summárum, az egész pánikkeltés arra volt jó, hogy kicsit megszedjék magukat a gyógyszergyártók. Engem az egész balhé nem érdekelt és nem is oltattam be magam, ami jó döntés volt, így legalább nem érzem magam madárnak.
Akik meg ebbe beleestek, azok meg megveregethetik a saját vállukat. Gratula emberek. Gratula gyógyszergyártók. Jó műsor volt.

If only science could make it...
A múltkori incidens óta nincs tv-m, amiből következik, hogy többet töprengek random dolgokon és íme a legutóbbi fejtörés eredménye:
Tudomány! Mit tud megcsinálni, mit csinálhatna, és mit nem fog tudni soha megcsinálni.
Az első eset egyszerű, hisz körülvesz minket, erre több szót nem is szánok.
Amit NEM tud megcsinálni a tudomány az egyértelműen az időutazás és a teleportáció.
Az időutazás lehetetlen, ha lehetséges lenne, akkor már megcsinálták volna a jövőben és már rég visszajöttek volna vele a tudósok. Most mindenki képzeljen el egy DeLorean-t. : )
A teleportációra hallottam már olyan megoldást, hogy sejt- vagy atomszétbontás és összerakás. Hát nemtom. Szétszedni egy embert, hogy A pontból B pontba vigyenek szerintem lehetetlen. Nem beszélve a hibalehetőségekről és a szennyeződésekről.
A teleportálás gyakorlatilag egy azonnali helyzet változtatás.
Egy olyan sebességű elmozdulás, amit csakúgy nyomtalanul nem lehet megcsinálni, hisz gondoljunk csak bele, a hangsebesség átlépése mekkora robajjal jár. Szerintem a teleportációra sosem leszünk képesek.
Viszont van 2 dolog, amit el tudnék képzelni, hogy a tudomány egyszer képes lesz megcsinálni.
Az egyik: az álomgép. Úgy képzeltem el, hogy képes az álmok rögzítésére, vagy generálására és kedv szerint álmok ismétlésére. Ha eljutna a tudomány odáig, hogy az agyat olyan szinten stimulálja, hogy képes legyen befolyásolni a képzeletet, akkor talán az álomgép nem is lehetetlen. Persze ez nem egy egyszerű eljárás, hiszen egyáltalán nem ismerjük az emberi agy rejtelmeit. Ugyanakkor fennáll a folyamattal járó kockázat veszélye. Amíg tökéletlen a technika, addig károsodhat az agy és akár halált is okozhatna. Nahde ennyire nem mentem bele a gondolkodásba, egyszerűen jó volna egy gép, ami rögzíteni tudná az álmokat, hogy az ember újra megnézhesse, amikor ébren van, ugyanis rengeteg álom van, ami elgondolkodtató. Nekem is jól jönne, mikor úgy kelek fel, hogy OMG bazzeg, mi a faszt álmodtam már megint...
Játszunk el a gondolattal, jó volna egy ilyen gép.
A másik: az emlék gép. Hasonló elven alapulna, mint az álomgép, szintén az emberi agy vizsgálatát igényli. A gondolat, hogy ez a gép képes lenne rég elfeledett emlékeket előhozni és kivetíteni egy kijelzőre. Gondoljunk csak bele, olyan emlékeket hozhatna elő, amikről fogalmunk sem volt. Ilyen például, hogy hogyan tapasztaltuk meg az első járásunkat, vagy hogy milyen volt a gyerekkor kezdete. De nem kell feltétlen a gyerekkorra gondolni, sok embernek (köztük nekem is) nagyon hamar kiesik az emlékezetéből a nemrég történtek is. Én például szeretnék visszaidézni bizonyos napokat akár tavalyról, akár 4-5 évvel ezelőttről. Szerintem ez is hasznos gép lenne, ha valaha a tudomány meg tudná csinálni.

Látjátok, ez van, ha nincs tv-m huzamosabb ideig.
VAAAAAH, a tv-met akarom!!

PS: ma minden bejegyzésemhez megcsináltam a címkéket, úgyhogy most hepi vagyok. ^^

Nincsenek megjegyzések: