2009. március 13., péntek

Flat animals...

Reggel, a börtön felé, az út szélén látok egy kivasalt macskát, ami már tegnap is ott volt, csak azóta basztak eltüntetni. Minden alkalommal iszony és síráshatár kerülget, mikor kivasalt háziállatokat látok... ilyenkor belegondolok, vajon én mit tennék, ha én kerülnék hasonló helyzetbe...

1 éve nyáron, éjjel autókáztam és már hazafelé vettem az irányt, lefordultam a benzinkútnál, a sinek mellett. A közvilágitás igen botrányos, de ez inkább a bosszantó, ám kevésbbé meglepő kategóriába tartozik.
Egyik kanyarban észreveszek egy kismacskát, amint átrohan az úton. A rohan talán túlzás, mert még nagyon kölyök volt, sokkal inkább totyogott... kis fekete, lábai fehérek, mintha zoknia lenne és a hasa is fehér volt. Hála az égnek, hogy egy ilyen kis falatnyi macskát észrevettem koromsötétben.
A satufék kevés lett volna, már akkor láttam, hisz kevesebb, mint 1 méterre ment át az úton... maradt a lehajtás az útról.
Végeredményben mindketten megúsztuk, de annak jobban örültem, hogy a macskának nem lett semmi baja... inkább darabokra töröm a kocsimat (lehajtva az útról), minthogy elüssek egy állatot.

Kb. 1 órára nyitás után ülhettem újra kocsiba, mert le kellett vinnem egy kispolski kuplung szerkezetet Ráckevére a másik autósboltba. Odafele útbaesett régi általános iskolám... hát azt sem láttam jónéhány éve...
Út közben, megintcsak egy elgázolt macskát látok, ez ráadásul kisebb volt, mint amit a Mű úton gázoltak el...
Ráckeve fele botrányosan szar volt az út... kb. olyan lehetett, mint a holdon autókázni, legalább annyi és akkora kráterek voltak; de megoldották ezt a problémát, végig táblázták az összes göndröt oda-vissza... gondoltam remek, ezzel el is fogytak az összes ilyen táblák a környéken... Ezen az úton nyaranként, éjjel szoktam néha-néha autókázni, de most ahogy kinéz... 80-al nem lehet menni, nemhogy 100-al és ilyen szlalomot még vérsenyoktatáson sem várnak el, mint amit oda-vissza levágtam...

Elindulok vissza, látom, hogy ismétcsak egy kivasalt valami volt az úton... felismerni nem tudtam, mert ez azon kivasalt állat kategóriába tartozik, amit nem csak elcsaptak, hanem 3-szor, 4-szer bizony át is fordult a keréken, majd egyszercsak elveszti a tapadását a kerékkel szemben és így kerül a betonra...
Méretét illetve is ellentmondásos az elképzelés. Vagy egy nagyobb macska, vagy egy kisebb róka lehetett. Sokat szerencsére nem csodálhattam, mert az útra kellett figyelnem... jobb is, mert lehet, ha tovább nézem, bizony az átplasztikázott kis Vuk mellé fektettem volna a testvérét...

Csakhogy egy kis apropó legyen a dologban, mielőtt visszaértem volna, megint a Mű úton mentem, akaratlanul is lenéztem a tegnap reggeli kivasalt macskára, ám meglepett, hogy nem a békés 1 centis vastagságú pózban feküdt, mint eddig, hanem kb. a Ráckevei kis Vukhoz hasonlóan nézett ki... legalábbis a feje...
Ezeket az állatokat már csak azért is jobban sajnálom, mert ha 1-2 héten belül kijön a dögszállító és amit még fel tudnak vakarni ezekből a prémpamacsokból, abból bizony szappant csinálnak.

Jó étvágyat mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések: