2011. július 29., péntek

When the good guys say: we'll kill them all!

Múlt hét pénteken néztem meg Tanashival másodjára a Transformers 3-at.
Mindamellett, hogy olyan boldog voltam, hogy madarat lehetett volna fogatni velem, mert végre félév után újra találkoztam Tanashival, ez a bejegyzés most mégis inkább a filmről, az elődökről, a bénábbnál bénább kritikákról, saját és globális véleményekről fog szólni.

1 tény (ami nem a filmhez tartozik), nincs olyan blog, amiben legalább egyszer ne írtak volna filmjellemzést, vagy véleményt, így az én blogom sem maradhat ki a sorból.
Előre bocsátom, nem vagyok szakavatott, de itt is, mint az életfilozófiában, a józan ész és a magán véleményem írom le.

Nagy ász lehetett, aki kitalálta a Transformers-eket, szerintem ő maga sem gondolta volna, hogy ilyen sok év után még mindig sikereket arat.
Én mindig is semleges voltam a Transformers-el kapcsolatban. Tudtam, hogy van, de nem őrültem meg érte, voltak játékaim, amikről nemrégiben derítettem ki, hogy eredeti Transformers-ek voltak.
Annyira nem hatott a gyerekkoromra a sorozat, hogy mostanáig, vagyis az első mozifilmig nem is nagyon kutattam utána.
Anno inkább a "Challenge of the gobots"-ot néztem, lehet csak azért, mert anno Cartoon Network ezt adta.

Nekem mind a 3 film tetszett, igen a 2 is. Tulajdonképpen nem értem a sok habzószájú "szakértőt", hogy mégis mi kivetni való volt a 2-ben...
Igen, tény hogy a 3 film lebontható 3 fő elemre, rejtett transformers technológia, egy kurvaerős gonosz robot, ha nem tesznek semmit, a Földnek annyi; ennek ellenére jól fel volt építve mind a 3 film.
Sokan kritizálták a poénokat, igen valóban hiányzott belőle a kifigurázásos viccek, meg a fingós viccek, amikhez a sok agyoniskolázott hozzászokott a Family guy-ból...
Poénok terén is kihoztak belőle mindent, amit ki lehetett szerintem.

Ami a 3. részt illeti, baromi hosszú lett, egész egyszerűen azért, mert Bay úgy gondolta, mindent megmutat részletesen, precízen, hogy sok retardált fasz, akik kritizálták a 2-t rájöjjenek, mekkorát tévedtek.

A film első harmadában Bay bemutatja az ő és a filmmel kapcsolatos rögös utat (sikerek, kudarcok), Sam és a munkaszerzés rögös útjával. Bay-nek sok szarságon kellett átmennie, addig híresztelték, hogy szar lett a 2, míg ő maga is rábólintott, hogy igen, szar lett.
LÓFASZT LETT SZAR! Bay tudta, meg a sok kis balfasz is tudhatta volna. Ha annyira szar lett volna, nem hozott volna dollármiliókat a film. Hozott, ami azt illeti, nem is keveset. Szóval, negatív kritika ide vagy oda, a második rész is ugyanolyan kasszasiker lett, mint az 1, úgyhogy a sok kis habzószájú monitorfej, akiknek nem valósultak meg kisded vágyai a filmmel kapcsolatban bevehetik a nyeles aszpirint.
Erre Bay a 3. résszel rá is kontrázott, pont azzal, hogy mindent kurvahosszúra nyújtott. Ez az egyik ok, a másik meg, mivel az első rész óta megint annyit fejlődött a grafika, hogy már olyan éles, részletes képet tudtak összehozni, amit nem kellett gyorsan mozgatni, hogy ne látszódjon, hogy mű. Ezt bizonyítja a sok belassított jelenet, főleg azok, ahol nem csak egy képen van a grafika és az ember, hanem ahol kontaktusban is vannak, pl.: amikor az autópályán Bee átalakul, kilökve ezzel Sam-et, majd visszaalakuláskor sértetlenül visszakerül az ülésbe, illetve, amikor Sam Starscream-el "harcol" és Bee elkapja Sam-et zuhanás közben.
Szólhattak volna még a film előtt, hogy legalább 5-10 tiszta alsót tegyünk el váltás ruhaként, mert ezeknél a jeleneteknél (szerencsére csak elvi szinten) rendszersen a pantallómba rittyentettem.
3 pont volt, ami nálam kiverte a biztosítékot:
-mikor Sentinel elárulja az autóbotokat és megöli Ironhide-ot
-mikor az autóbotok űrhajóját felrobbantották és az álcák elkezdtek puszítani
-mikor Optimus azt mondta: kinyírjuk mind!
Amin vizsont meglepődtem, hogy mikor az űrhíd elkezdte áthozni Cybertron-t, Megatron örvendett, hogy végre megmenekült a bolygójuk. Érdekes, akkor most Megatron jó vagy gonosz? A kérdés nyitott.

További részleteket nem emelek ki, hogy "ó az milyen ószom volt, mikor...", mert szerintem fölösleges. Meg kell nézni a filmet és mindenki eldöntheti, hogy kinek mi tetszett, vagy mi nem.

Bevallom én magam is a rage-elő fikázósokhoz tartozok egy bizonyos szintig.
Amikor kezdett divat lenni a játék-, képregény adaptáció, azóta szigorú elbírálással tekintek az alkotások felé.
Az egész (részemről) a Tomb Raider-el kezdődött, ami egy rakat fos lett, majd jött a Resident Evil, aminek szintén semmi köze nem volt a játékhoz, vagy annak bármely töredékéhez, vagy hálózatához.
Jött a Spiderman és vele együtt egy új divat, miszerint tegyünk egy nyálas szájú buzit a szuperhős szerepébe.... omfg.... ezt bizonyítandó jött az új Superman... fos lett, sajnálom.
Volt a 2 új Batman, rakás szar, jött a Dragon Ball, förmedvény, de most komolyan, eleve az bazzeg, hogy amcsik dolgoznak fel egy Japán anime-t?! Ebből már jó nem sülhet ki.... így is lett... szintén zenész a Tekken film. Azt hittem telihányom a monitort, miközben néztem.
Ott voltak az X-men filmek, Daredevil, Speed Racer, stb...
Ezeket mind a halálba fikáztam, amikor megláttam és sokszor nem csak azért mert fos volt a fordítás, a nevek, a hangok, a szerelpőgárda, hanem azért mert maga a film szarul lett megcsinálva, nem volt hű az alap dolgokhoz az adott alkotással kapcsolatban. Tőlem mindegy milyen sztorit írnak a filmhez, de ha az alap dolgok eltérnek a feldolgozott anyagtól akkor azt megette a fene.

Aztán jött a Transformers 1. Maga a megvalósítás, meg hogy ki kicsoda, mi a szerepe, hogy került ide, azaz minden tökéletes volt a maga nemében, tetszett. Eredeti nyelven persze, mert a magyar az itt is fos volt, nem csak a hangok, hanem a robotok nevei is. Bazzeg Ironhide az VASÖKÖL nem Acélfej... mind1...
Ez után kezdtem el művelődni mindennel kapcsolatban ami Transformers. Mára már elég sokmindent tudok és igyekszem pótolni a lemaradásomat. Szépen töltöm le a sorozatokat, olvasok infós és fan oldalakat.
Mindezek tudatában néztem meg újra az 1-et, majd jött a 2 és most a 3.
Végre azt tudom mondani, hogy van egy film adaptáció, amiben különösebb kivetni valót nem találok.

Summa summárum gratulálok Michael Bay, szép munka volt.

Ezzel a 3. résszel véget értek a Transformers filmek, legalábbis ezt ígérték. Gyakorlatilag mindenhez nyúltak az eredeti szálakat illetően: Megatron érkezése, feléledése, bukása; az ősi 13, köztük The Fallen (A Bukott); Sentinel Prime és az űrkapuja, és maga Cybertron.
Minden megvolt, vagy mégsem?
Mi a helyzet Unicron-nal? Bay-nek vajon eszébe jut/jutott?
Még nyitott a kérdés, lehet 4-5 év múlva lesz egy visszatérés és abban lehet Unicron jön el a bolygónkért. Ki tudja? A filmipar kiszámíthatatlan. Én mindenesetre kiváncsi lennék vajon Bay azt hogy oldaná meg.

Szintén kiváncsi vagyok, hogy vajon mikor jön az első crossover film. Mikor lesz egy jó DC vs Marvel, meg hasonlók. Ha ezek elkezdődnek simán el tudok képzelni egy crossover filmet, amiben a Transformers-ek lesznek az egyik oldalon.
Meglátjuk.

Hát, fejben bővebb részletezést vezettem le, mint most itt, de ez velem mindig így van. De jó volna gondolattal blogot írni, minden ami fontos, jól megfogalmazott gondolat azonnal le lenne írva és nem veszne feledésbe. Sajnos akárhányszor leülök írni, csak a morzsák maradnak meg a szita agyamnak köszönhetően az adott témából...
Szintén probléma, hogy akárhányszor leülök írni, abban a pillanatban belendül a forgalom és percenként kell felállnom, így a gondolatok 80%-a odavész...

Mind1, amit leírtam, leírtam. Lehet ugatni ha valakinek nem tetszik valami, amit leírtam, az akkor is úgy van.
Ez az én véleményem.

Peace.

Nincsenek megjegyzések: